Alt du behøver å vite for å handle hos Sana Bona.


Generelle kjøpsbetingelser

Disse salgsbetingelsene gjelder for kjøp av varer gjennom www.sanabona.no. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget mellom SANABONA AS (benevnt som vi, oss) og deg som person eller firma, når du legger inn en ordre i vår nettbutikk.

Når du kjøper en vare hos oss betyr det at du samtidig har akseptert og godkjent gjeldende betingelser. Det oppfordres til å lese både kjøpsbetingelser, fraktbetingelser og sikkerhetsinformasjon før du handler.

For å kunne handle med kort/kreditt på vår nettside må du ha fylt 18 år. Hvis du er under 18 år, må du få en myndig person til å handle for deg.

Nettstedet: www.sanabona.no er eid av SANABONA AS, med organisasjonsnummer: 991 618 015.

Priser

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) inklusiv moms. Vi forbeholder oss retten til å justere prisene i forhold til valutasvingninger og endring i innkjøpskostnader. Priser i allerede innlagte ordre vil aldri bli endret.



Bestilling

Når du har funnet et produkt du vil ha, trykker på kjøp knappen. Produktene du kjøper legger seg i handlekurven som vil vises på skjermen. Når du da er inne i handlekurven kan du enten fortsette å handle og trykke på "Fortsette å handle" eller trykke på knappen "Til kassen". Inne i handlekurven kan du slette og legge til produkter som du vil. Når du kommer til kassen velger du om du er ny eller eksisterende kunde.

Ny kunde

Hvis du er en ny kunde, må du registrere deg. Vi trenger opplysninger som navn, adresse, e-mailadresse, betalingsform for å sende varene til deg. Brukernavnet ditt vil være din mailadresse. Passordet velger du selv og det må du huske.

Eksisterende kunde

Er du eksisterende har vi alle basisopplysningene om deg lagret. Du velger eksisterende kunde og taster inn brukernavn og passord. Det eneste du må taste inn er kredittkortopplysninger og valg av frakt. Dette må registreres på nytt ved alle kjøp.

Min profil

Inne i varebestillingen vil du ha tilgang på din profil: Alle som er kunder hos oss vil ha en brukerprofil. Her kan du endre adresse og mailadresse.

Glemt passord

Hvis du har glemt passordet på din brukerprofil, kan vi sende deg et nytt på mail. Se valg inne i varebestillingen.



Betalingsmåte

Du kan velge å betale med betalings-/kredittkort eller postoppkrav.

Kredittkort

Vi aksepterer de vanligste betalings-/kredittkort. Betaling med kredittkort er sikkert og trygt i vår nettbutikk. Vi samarbeider med DIBS som prosesserer all betalingsinformasjon. Det er trygt og like sikkert som betaling med kort i butikk.

Du velger betaling med kort og taster inn kredittkortnummeret ditt, utløpsdatoen på kortet og CVV2 koden din (baksiden av kortet). All informasjon blir kryptert og er ikke tilgjengelig for noen andre.

Postoppkrav

Om du ikke har kredittkort kan du velge oppkravslevering. Dette er dyrere enn om du betaler pakken med kredittkort. Velger du oppkrav sender vi pakken til ditt lokale postkontor. Pakken hentes når du mottar hentelapp fra posten. Pakken må betales ved henting på postkontoret.

Vi aksepterer ikke postoppkrav til postboksadresser.

Oppkravspakker som ikke blir hentet faktureres med et gebyr på nok 250,- for varer under 1000 og nok 500,- for varer over 1000 kr. Dette er for å dekke våre håndterings- og fraktomkostninger. Alle utestående fordringer vil bli sendt til inkasso.



Leveringstider

Sana Bona AS kan levere varer til Norge, Sverige og Danmark.

Din ordre vil normalt bli behandlet innen 24 timer fra vi mottar bestillingen din.

Du vil få en bekreftelsesmail fra oss når vi har behandlet din bestilling. Når vi ser å ha mottatt din betaling, vil varene bli sendt og du vil få en mail som bekrefter at varen er sendt. Normalt vil varen bli sendt ut innen 48 timer.

Våre pakker sendes med posten. Normal forsendelsestid etter klargjort vare er:

Land Postens Servicepakke    
Norge 1 - 5 dager    
Sverige      
Danmark      

 

Posten sender ut en melding med en gang pakken er mottatt på det lokale postkontor eller postfilial. Hvis ikke pakkene blir hentet sendes en påminnelse etter 7 dager. Etter 14 dager sendes pakken i retur til SANABONA AS. Posten garanterer at pakken ankommer innen den oppgitte leveringstid.

Fraktpriser

Følgende priser gjelder fra 1.1.2008:

Land Postens Servicepakke    
Norge  69,-    
Sverige      
Danmark      

Uavhentede varer ved postoppkrav

Oppkravspakker som ikke blir hentet faktureres med et gebyr på nok 250,- for varer under 1000 og nok 500,- for varer over 1000 kr. Dette er for å dekke våre håndterings- og fraktomkostninger. Alle utestående fordringer vil bli sendt til inkasso.



Feillevering eller mangler ved mottatte varer

Hvis du

  1. mangler noen varer i forhold til ordrebekreftelsen din
  2. har mottatt feil vare
  3. pakken er skadet under transport

Send en mail til: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller kontakt oss på telefon (+ 47) 920 44 926

Vi ber om at du sender oss en beskjed med en gang du oppdager en mangel.
Vi trenger kundenummer, ordrenummer og artikkelnummer på den varen du mangler eller hva som er skadet i pakken din.

Feilleveringer vil bli rettet opp umiddelbart. Hvis varen er skadet under transport hjelper vi til med retur og erstatning av varen.



Pakkesporing

Alle pakker som blir sendt fra oss er merket med et sporingsnummer. Pakkens sporingsnummer finner du på leveringsbekreftelsen.

Gå inn på http://www.posten.no/ for Norge

Gå inn på http://www.postdanmark.dk/ for posten Danmark

Gå inn på: http://www.posten.se/ for posten Sverige

Skriv inn sporingsnummeret på pakken og du vil se hvor pakken befinner seg. Du kan også ringe posten Norge på (+ 47) 810 00 710

Bortkomne pakker i posten

Pakker som forsvinner i posten vil ikke bli erstattet og sendt på nytt.



Personvern og sikkerhet

Når du handler hos oss, ber vi deg registrere navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om i forbindelse med bestillingen. Vi er pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes. Ingen av disse opplysningene gjøres tilgjengelig for andre virksomheter eller andre registre eksternt. Vi tilbyr deg å motta ulike typer informasjon og tilbud pr mail. Det er frivillig å motta slik informasjon, og man må krysse av for at man ønsker å motta slike mailer.

Sikker betaling

Det er trygt og sikkert å handle i vår nettbutikk. All betalingsinformasjon blir kryptert og er ikke tilgjengelig for noen andre.